You are currently viewing 5 Ασκήσεις οπτικής διάκρισης.

5 Ασκήσεις οπτικής διάκρισης.

Οπτική αντίληψη είναι η ικανότητα που αναπτύσσουν τα παιδιά να διακρίνουν τις λεπτομέρειες σε μια εικόνα. Η ικανότητα, λοιπόν, των παιδιών να διακρίνουν ομοιότητες και διαφορές. Μέσα από τη βελτίωση της οπτικής διάκρισης βελτιώνεται και ο χρόνος που χρειάζεται το παιδί για να ανταποκριθεί στο οπτικό ερέθισμα. Έτσι η οπτική αντίληψη είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο στη μάθηση ενός παιδιού.  

Πάμε να δούμε μερικές ασκήσεις για να εξασκήσουμε την οπτική μας αντίληψη . Οι ασκήσεις απευθύνονται σε παιδάκια ηλικίας 3 ετών και άνω. Και να θυμάστε, προσαρμόζουμε κάθε άσκηση στο επίπεδο του παιδιού. Ξεκινάμε πάντα από τα εύκολα και σιγά σιγά ανεβάζουμε το επίπεδο δυσκολίας.

1. Εικαστική δραστηριότητα αντίληψης και παρατηρητικότητας για μικρά νηπιάκια.

Το παιδί προσπαθεί να ζωγραφίσει το κάθε βέλος με το κατάλληλο χρώμα σύμφωνα με την φορά του!

Όταν δίνετε στο παιδί μια τέτοια δραστηριότητα για πρώτη φορά είναι καλό να σχηματίζετε λίγα και μεγάλα βελάκια και στην συνέχεια σιγά σιγά να μικραίνει το μέγεθος τους και να αυξάνεται ο αριθμός τους! Έτσι οι στόχοι της άσκησης θα επιτευχθούν σίγουρα! Επίσης είναι μια καλή ευκαιρία το παιδί να συμμετέχει στην προετοιμασία της δραστηριότητας καθώς έτσι εξασκείται περισσότερο στην αριστερή και δεξιά φορά του κάθε βέλους!

Ανάμεσα στους στόχους της άσκησης είναι τα παιδιά να εξασκήσουν την οπτική τους αντίληψη, την παρατηρητικότητά τους καθώς και τον οπτικο-κινητικός τους συντονισμό.

 2. Πολύχρωμα ψαράκια σε διπλό πίνακα.

Παρέα με τα ψαράκια μας μαθαίνουμε τον προσανατολισμό και τον οπτικό-κινητικό συντονισμό. Στόχος της άσκησης είναι τα παιδιά να βάλουν τα ψαράκια με το σωστό συνδυασμό στην οριζόντια σειρά. Έπειτα να τα βάλουν και με την σωστή φορά.

Έκοψα μικρά χρωματιστά ψαράκια σε σχήμα που να θυμίζει βέλος. Σε ένα χαρτί αφού έφτιαξα τον πίνακα κόλλησα μικρές χρωματιστές ετικέτες για να δείξω στο παιδί το χρώμα που θα έχει το κάθε ψαράκι ανάλογα με τη θέση του.

Εναλλακτικά μπορείτε να ζωγραφίσετε μικρά χρωματιστά κυκλάκια αντί να χρησιμοποιήσετε ετικέτες. Επίσης τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν τα ψαράκια αντί να κόψετε τα χαρτόνια.

Επέλεξα αυτή την δραστηριότητα να την κάνω σε μπλοκ ζωγραφικής για να σας δείξω πόσο εύκολα είναι να ετοιμάσεις μια άσκηση στα παιδιά τις καλοκαιρινές διακοπές. Τα μόνα που χρειάζεσαι είναι ένα μπλοκ ζωγραφικής, λίγους μαρκαδόρους και μπόλικη φαντασία.

3. Βελανίδι.

Μέσα από αυτή τη διασκεδαστική δραστηριότητα αποκωδικοποίησης τα παιδιά ενισχύουν την παρατηρητικότητα τους και την οπτική τους αντίληψη. Σχεδίασα ένα βελανίδι και χώρισα το εσωτερικό του σε μικρά πλαίσια. Σε κάθε πλαίσιο έγραψα ένα σύμβολο. Το παιδί ζωγραφίζει τα πλαίσια με το ανάλογο χρώμα, που του δείχνει η βοηθητική καρτέλα.

Μην ξεχνάτε όσο πιο μικρό το παιδί τόσο πιο μεγάλα και λίγα τα πλαίσια που θα ζωγραφίσει. Αυξάνουμε το βαθμό δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία του παιδιού και τη συχνότητα που δουλεύουμε μια άσκηση.

4. Άσκηση παρατηρητικότητας και οπτικής διάκρισης.

Πρόκειται για μια άσκηση, την οποία τα παιδιά μου αγαπούν πολύ και πλέον με βοηθούν στην προετοιμασία της. Επιλέγουμε τα χρώματα από τις χρωματιστές ετικέτες και τις κολλούν διάσπαρτα στο χαρτί. Στην γραμμή αναφοράς κάθε ετικέτα έχει και ένα ξεχωριστό σημάδι. Το παιδί αναγνωρίζει τα χρώματα και τα σχεδιάζει σύμφωνα με το αρχικό.

Πολλές φορές κάνουμε την άσκηση χωρίς τις αυτοκόλλητες ετικέτες αλλά ζωγραφίζοντας χρωματιστούς κύκλους με μαρκαδόρους.

5. Δραστηριότητα οπτικής διάκρισης με ετικέτες και λουλούδια.

Μια εύκολη δραστηριότητα που μπορείτε να δουλέψετε με δύο τρόπους. Αρχικά εμείς φτιάξαμε χρωματιστά λουλουδάκια και το παιδί προσπαθεί να κολλήσει στο εσωτερικό του λουλουδιού ετικέτα ίδιου χρώματος με τα πέταλα. Αντί για ετικέτα το παιδί μπορεί να ζωγραφίσει με μαρκαδόρο το εσωτερικό.


Η άσκηση μπορεί να γίνει και αντίστροφα δηλαδή να ζωγραφίσουμε το εσωτερικό του λουλουδιού και το παιδί να σχηματίσει τα πέταλα με το αντίστοιχο χρώμα.